2015 m. vasario 2 d., pirmadienis

En jobb

En jobbsøking

   To måneder siden søkte jeg en ny jobb. Jeg ville å finne jobb som gartner. En gang leste jeg avisen om ledig stillingen i Plantasjen butikk. Jeg bestemte meg å prøve.

   Først skrev jeg en CV, så kopierte jeg atestter sine og stemplet de sammen. I CV-en skrev jeg opplysinger om seg selv. Etterpå brukte jeg mye tid for å skrive en god søknad. Det var ikke lett, fordi jeg skrev den på norsk og jeg vet ikke om gjorde jeg noe feil. Også vet jeg ikke om kunne jeg  utdannelsen fra hjemmlandet mitt bruke her i Norge. Likevel gjorde jeg så mye som mulig.  I søknaden skrev at jeg er positiv og fleksibel person, og jeg liker å samarbaide med andre. Også fortalte jeg om erfaringen min fra Grønt Senter butikk.

   Jeg sendte søknaden og etter tre dager ble jeg innkalt til intervju. Jeg var veldig nervøs, men intervjuet gikk bra. Ei uke senere ringte de til meg og sa at jeg hadde fått jobben. Det var fast stilling. Jeg følte meg fantastisk! Og ville jeg starte omgående.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą